29 de setembre, 2013

Amsterdam, quarta part

Els tres museus més importants d'Amsterdam estan al mateix lloc, a la Museumplein, una plaça/parc gegant i sempre plena de gent. La idea era visitar dos dels museus (tres, vam estar d'acord en que era massa), però ens va costar posar-nos d'acord en quins triar (a part del Van Gogh). Finalment, el gran Rijksmuseum va caure de la llista, ja que seria millor visitar-lo tot sol durant un matí sencer, per a poder veure amb calma les obres que conté (i així tinc una excusa per tornar). A més la meva passió per l'art modern va fer que el Stedelijk fos l'escollit.

El museu Van Gogh, que té més de 200 obres, va ser el primer que vam visitar. Les obres es troben distribuïdes en tres pisos que fan el recorregut per la vida del pintor holandès. Les pintures més famoses de l'artista es troben repartides entre altres ciutats; però en aquest museu es poden veure obres com El Dormitori, Les botes velles, Les menjadores de patates, un dels Girasols i la Casa groga, entre d'altres.

Després del cafè reglamentari de mig matí, ens vam apropar fins al Rijksmuseum, per veure l'edifici per fora, l'arquitectura, i la remodelació portada a terme per dos arquitectes de Sevilla, Cruz y Ortiz.

Abans de visitar el Stedelijk vam dinar al restaurant del museu, que té una carta molt variada, on tot és molt bo i una decoració moderna molt adient. Al museu, pintura de Kandinsky, Pollock, Warhol, Lichtenstein, Mondrian, Bonnard, Van Gogh, Chagall, Picasso, Kirchner.... A més d'una col·lecció molt extensa d'objectes de disseny holandès.

Kandinsky

Després de la marató de museus ens vam apropar a la Rembrandtplein, la plaça on es troba l'estàtua de Rembrandt i la representació 3D en bronze de la Nachtwacht, el famós quadre de Rembrandt que es pot veure al Rijksmuseum. Si heu estat a Amsterdam potser recordeu l'estàtua de Rembrandt sola al mig de la plaça, ja que no és fins el 2006 que s'afegeixen les escultures de bronze obra d'un escultor rus. Es van poder veure del 2006 al 2009. El 2012 van retornar i encara no s'ha decidit si deixar-les per sempre o retirar-les.

El sopar el vam fer a Moeders, on serveixen típic menjar holandés en un local molt acollidor. El segon restaurant que us recomano, que, encara que no està tan cèntric, val la pena anar-hi. Aquí vam demanar hotchpotch (hutspot en neerlandès), un plat típc que consisteix en una barreja de puré de patata i la verdura del dia, acompanyada de diferents tipus de carn. També fan la versió vegetariana, que va amb croquetes de formatge en comptes de carn.