18 de març, 2013

Tanzània, primera part

M'en vaig a Tanzània al febrer, t'apuntes? Així m'ho van deixar caure i, és clar, vaig haver de dir que sí. Si t'agrada viatjar, Tanzània és un somni fet realitat, però si a més t'agraden els animals ja et pots imaginar les papallones a l'estòmac que sentia cada cop que pensava en l'aventura que estava a punt de viure.

Des d'aquell moment va començar una carrera contrarellotge per tenir-ho tot a punt pel gran viatge. Agafar les vacances a la feina, trobar cangur pel gos, vacunar-me, renovar el passaport, comprar els vols i fer la maleta, tot mentres intentava llegir al màxim sobre els diferents parcs nacionals que aniríem a veure, la gent, els costums i la gastronomia.

Per sort, el viatge ens l'organitzava l'agència Tabia Safaris, grans professionals i amics, que ens van cuidar molt i van respondre a totes les nostres preguntes amb una paciència infinita, fent-nos emocionar quan ens explicaven l'itinerari.

Sense adonar-me'n va arribar el dia de marxar i em vaig trobar en un avió rumb a Arusha, la capital del Nord de Tanzània (on es troben els parcs més famosos, però que només és una petita part del país). Un cop a l'aeroport d'Arusha, vam tramitar el visat i al sortir ens estava esperant el Max que seria el nostre guia i xofer durant tot el viatge. Ja era de nit, així que el Max ens va portar directament a l'hotel on passaríem les dues primeres nits i es va acomiadar de nosaltres fins l'endemà.

El primer dia vam visitar el parc nacional d'Arusha, el més desconegut de tots. És petit i, tot sovint, es descarta per poder passar més temps al Serengeti, però val la pena ja que té una mica de tot (sabana, llacs, bosc, muntanya...) i és un dels llocs on es poden veure còlobs de crinera oriental (Colobus guereza), que són espectaculars.

Només a l'entrar al parc ens vam trobar amb aquesta girafa (la primera!) al mig del camí. En aquell moment vam començar a al·lucinar, i ja no vam parar. I seguidament, les primeres zebres.

Giraffa camelopardalis

Equus quagga

Vam continuar fins a un petit cràter que s'anomena Little Serengeti, on vam veure més girafes, zebres, facoquers i búfals, tots junts.

Syncerus caffer
Quan vam reprendre el camí, el paisatge es va tornar més boscós i vam arribar a una zona de pícnic on vam parar a dinar. La visita als parcs es fa en 4x4 i només està permès baixar dels vehicles en zones molt determinades (com ara un pícnic) per raons de seguretat (ningú es vol trobar cara a cara amb un lleó, oi?).

En aquest paisatge més frondós és on vam veure els primers primats: la mona blava i el còlob de crinera oriental, a dalt dels arbres.

mona blava (Cercopithecus mitis mitis)
còlob de crinera oriental
Des del parc també es pot accedir al volcà Meru, que juntament amb el famós Kilimanjaro, són els pics més alts del país. Si tens sort, també es pot veure el Kilimanjaro (que es troba a uns 50 km), en dies molt i molt clars.

el Meru
Continuant l'itinerari pel parc ens trobem els llacs Momela, les aigües dels quals són de diferents tonalitats de blau i verd. Nosaltres no ho vam poder apreciar ja que en aquell moment va ploure.

Molt satisfets amb el primer dia de safari (paraula swahili que vol dir viatge) vam tornar a Arusha, per descansar i preparar-nos pel dia següent. Destinació, el parc nacional de Tarangire.