15 de gener, 2013

Singapur, segona part

El barri xinès de Singapur estava de festa, tot decorat amb fanalets, preparant-se per celebrar la festa de la Mitja Tardor. Es tracta d'una festa popular de la comunitat xinesa de tot el món que es celebra en la lluna plena del 8è mes lunar (el nostre setembre-octubre),  en que es venera la lluna, es dóna les gràcies per les collites i es mengen els tradicionals pastissets de lluna.

Després de fer les 2000 fotos de rigor als fanalets, vam buscar un lloc per dinar. Teníem gana i feia massa calor per donar voltes buscant restaurant, així que vam entrar pràcticament al primer que vam trobar. No recordo el nom (ni tan sols sé si tenia nom...) del lloc, però érem els únics no xinesos, les cambreres parlaven molt poc anglès i per anar al lavabo havies de sortir, pujar per unes escales súper estretes i entrar a un dels banys més cutres que he vist mai. En canvi, el menjar era molt bo i el preu, immillorable.

Amb la panxa plena i després de fracassar en la recerca d'un cafè decent (el que vam comprar al McDonald's és millor oblidar-lo), vam passar la tarda passejant pel barri. Els carrers estaven plens de parades, on es venien tot tipus d'articles, i molt animats.

Quan ja començava a fer-se fosc, vam sortir de l'entramat de carrerons per buscar un carrer amb trànsit per on circulessin taxis i, sense voler, vam topar amb el Temple de la Relíquia de la dent de Budha, un temple budista enorme, de cinc pisos, impossible de no veure. I sí, a l'interior hi ha una vitrina que conté una dent de Budha (si més no, això diuen)

El temple va ser l'última visita del dia. Vam tornar a l'hotel on ens vam retrobar amb el grupet que havia assistit a l'ice breaker, per fer un sopar ràpid i unes cervesetes a la terrassa de l'hotel; i per actualitzar el facebook i mirar el correu a la saleta d'ordinadors (coses de la vida moderna). L'endemà començava el congrés.