15 de gener, 2013

Singapur, quarta part

Dijous va ser l'últim dia sencer que passaríem junts a Singapur. Divendres a la tarda ens dividiríem en dos grups: un que anava a Borneo i l'altre a Sumatra; els dos destins que havíem triat per gaudir del post-congrés.

Al matí encara quedaven ponències per escoltar, entre elles la d'un company i la meva, així que tots fent pinya van assistir per donar-nos suport, víctors i aplaudiments (17 persones entre l'audiència poden fer molt soroll); i per acomiadar el congrés i la resta de gent de tot el món que hi participava.

A la tarda, vam aprofitar per fer una mica de turisme i ens vam dirigir a Marina Bay, el centre i cor de la ciutat, el districte colonial i la zona dels molls. Un barri molt animat, ple de museus, restaurants, centres comercials i parcs. A més, és on es troba el circuit de Fòrmula 1 que es celebrava el cap de setmana següent.

Els taxis ens van deixar a l'hotel Marina Bay Sands, amb la seva peculiar teulada, des d'on vam començar el nostre passeig, creuant el pont d'hèlix, fins a una de les parades dels creuers pel riu. Amb la barqueta vam atravessar el riu de Singapur i ens vam baixar al parc Merlion, on hi ha les dues estàtues meitat peix, meitat lleó icòniques de Singapur.

grades per la Fòrmula 1
pont d'hèlix

Merlion

Marina Bay Sands

Un cop es va fer fosc i moguts per la gana, ens vam posar a buscar un lloc per sopar. A la majoria li venia de gust tornar al barri xinès, així que amb el mapa a la mà vam buscar el camí a peu fins a Chinatown. Pel camí vam trobar un carrer ple de paradetes de menjar al carrer (súper típics) i vam fer una pausa per comprar pinxos i calmar la gana.

Divendres al matí encara teníem unes hores lliures abans d'haver d'anar a l'aeroport i les vam emprar en visitar el barri àrab, que alguns encara no coneixíem. Vam passejar una estona, vam veure la mesquita i vam dinar en un lloc de menjar local, molt bé de preu, que vam triar al veure que la cua donava la volta al carrer.

En unes hores, el meu avió cap a Medan (Sumatra) s'enlairaria. Un altre gran viatge estava a punt de començar.