10 d’agost, 2013

Armènia, primera part

Dissabte 30, Yerevan.

Armènia, un país que desconeixia, va ser un destí una mica triat a l'atzar però que va acabar sent un gran encert. Un país sorprenent en història antiga, llegendes, paisatges impressionants i una gent encantadora i molt acollidora.

El primer dia a Armènia ens vam quedar a Yerevan, la capital del país, que seria el campament base durant tot el viatge. Al matí vam fer una visita guiada pel centre i a la tarda vam tenir temps lliure per acabar d'explorar la ciutat.

El centre de la ciutat, la plaça de la República i voltants, va ser dissenyat per l'arquitecte armeni Tamanian. El mestre Tamanian va crear el màster plan de la ciutat entre el 1924 i el 1928.

El carrer Abovyan és la zona comercial més important de Yerevan i va a parar a la plaça de la República.

plaça de la República

Museus imprescindibles a Yerevan són la Galeria d'Art i el Museu d'Història (que es troben a la plaça de la República), el Museu del Genocidi; i el Matenadaran (que visitarem l'últim dia)

Galeria d'art i Museu d'història
Monument i Museu del genocidi

La estàtua de Tamanian, que té les mans posades a sobre del master plan de la ciudat, està posada d'esquenes a La Cascada, un altre dels treballs de l'arquitecte.

la Cascada
Als peus de la Cascada es troba el Parc d'Escultures de Tamanian, amb obres d'artistes com Botero, Chadwick i Flanagan.

A dalt de tot de la Cascada es gaudeix d'una vista genial de la ciutat que et dóna idea de l'extensió que té, molt més enllà del centre.

Les temperatures a l'estiu poden castigar fort. Nosaltres vam tenir la sort d'enganxar la setmana més calorosa de tot l'estiu. Oh yeah.

38ºC a les 20h
 L'edifici de l'òpera, també dissenyat per Alexander Tamanian.

Vam sopar al restaurant Our Village, on fan cuina armènia que amenitzen amb música tradicional en directe. Un ambient fantàstic i un menú del que no saps què és res, però tot és boníssim!

lavash, pa típic armeni

A la plaça de la República, cada nit d'estiu a les 22h, les aigües de la font s'il·luminen i ballen al ritme de la música. Al més pur estil Montjuic.

1. Un precioso paseo por Armenia el que nos muestras con tus fantasticas imagenes.